22490137_1713114045397197_502617563813355918_n

 

BABI TARG w Poznaniu!

Zimowe wietrzenie szaf!

28.01.2018, g. 12.00- 16.00. Bilety do kupienia od 8. stycznia na stronie bilety24.pl! Link: http://bit.ly/2maRGPg

Po dłuższej przerwie wracamy ponownie. Kolejna, zimowa, edycja wietrzenia szaf odbędzie się 28. stycznia w Hali nr 1 MTP w Poznaniu. Tym razem zorganizowana zostanie również sekcja Mami Babi Targ, w ramach której będzie można puścić w obieg ciuszki i akcesoria dziecięce i ciążowe.

Pierwszy Babi Targ odbył się w nieistniejącej już klubokawiarni Meskal. Początkowo była to mała impreza, jednak w szybkim tempie przyciągnęła rzeszę osób, które odkryły w niej świetny sposób na wietrzenie swoich szaf. BABI TARG jest bowiem lokalną odmianą znanych już wcześniej na zachodzie swapping parties, polegających w głównej mierze na wymianie ciuchów, butów i innych dodatków.

W miarę rozwoju imprezy uczestniczki i uczestnicy nadali jej własny charakter. Oprócz wymiany zaczęli również kupować i sprzedawać przyniesione ubrania. Babi Targ stał się imprezą idealną zarówno dla tych, którzy lubią wietrzyć swoje szafy i dla poszukiwaczek/poszukiwaczy ciekawych i nietuzinkowych rzeczy.

Za kącik dla dzieci będzie odpowiadała tym razem Natalia Kołacz, która poprowadzi warsztaty “Do zobaczenia. Warsztaty rysunkowe”. Do strefy dziecięcej zapraszamy dzieci od 0 do 99 lat. Punktem wyjścia wszystkich działań będą kolory podstawowe i figury geometryczne. Wykorzystamy je w tworzeniu swoich rysunków, konstrukcji oraz wspólnych zabaw.

Dzieci do 4 roku życia pozostają pod opieką opiekuna.

O BABIM TARGU

Pierwszy BABI TARG odbył się 10. lat temu w klubokawiarni Meskal w Poznaniu i zainaugurował działalność Babilądu w marcu 2007. W wymianie wzięło wówczas udział 40 pań. Teraz nasze imprezy gromadzą kilkaset osób i są organizowane regularnie w Poznaniu i wielu innych miastach Polski. Do tej pory odbyło się kilkadziesiąt edycji imprezy, Babi Targ był przez trzy lata główną modową imprezą Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Kobiet No Women No Art. W 2013 i 2014 roku znalazł się również w programie Generatora Malty – jednego z ważniejszych projektów Festiwalu Malta. W 2014 zorganizowana została wyjątkowa edycja imprezy – ogólnopolska akcja wymiany ciuchów Babi Targ z OLX, która odbyła się równocześnie w 7 miastach Polski: Warszawie, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie i zgromadziła ponad 14 000 uczestniczek i uczestników!

Organizowane są również specjalne edycje Babiego Targu skierowane głównie do rodziców, czyli Mami Babi Targ oraz edycje w innych miastach Polski – m.in. regularnie w Gdańsku, a ostatnio również w Bydgoszczy.

Babi Targ® jest najstarszą i największą imprezą tego typu w Polsce!

BILETY:
5 zł- Odwiedzająca/-y
35 zł- Wystawiająca/-y z 2 torbami (wielkość stoiska: 1×1,5 m, w cenie biletu: dwie torby/ walizki/ kartony/ stojaki z ubraniami) 
5 zł – Pomocniczka/Pomocnik

Bilety są do kupienia na portalu Bilety24.pl oraz stacjonarnie w Centrum Informacji Miejskiej Poznań przy ulicy Ratajczaka 44 w Poznaniu.

Maksymalna liczba bagaży na jedno stoisko wynosi 2 sztuki! Jedna osoba Wystawiająca może mieć do pomocy jedną Pomocniczkę/Pomocnika! Nie pobieramy opłat za puste stojaki i wieszaki, a każda osoba wchodząca na teren imprezy musi mieć zakupiony bilet!

Bilety dla Odwiedzających będą sprzedawane wyłącznie w dniu imprezy, przy wejściu na wydarzenie.

DLA WYSTAWCÓW:

Wstęp na salę dla Wystawiających i Pomocników/-czek, którzy zakupili bilet w przedsprzedaży –od godz. 10.30 do 12.00. Wstęp dla Wystawiających i Pomocników/-czek, którzy nie zakupili biletu w przedsprzedaży (obowiązuje jedynie w przypadku, jeśli pula biletów dla Wystawiających nie zostanie wyczerpana w przedsprzedaży) – od godz. 11.00 do 12.00.

Na imprezę należy zabrać ze sobą wydrukowany bilet z widocznym QR Code. Każdy Wystawca może dokupić maksymalnie 1 bilet dla Pomocnika /-czki. Limit bagaży to 2 sztuki! Przy pierwszym wejściu na halę należy mieć przy sobie wszystkie torby, powinien być również obecny Pomocnik, dla którego Wystawca zakupił bilet. Bilet należy zachować do ponownej kontroli na Hali!

Nasze stojaki będą rezerwowane na profilu Babiląd na Facebooku. Tych Wystawców, którym nie uda się zarezerwować stojaka prosimy o zabranie ze sobą wieszaków, stojaków, stolików lub innych przedmiotów, które będą przydatne w wyeksponowaniu przyniesionych ubrań (za taki sprzęt nie jest pobierana opłata).

DLA ODWIEDZAJĄCYCH:

Osoby Odwiedzające, które nie wystawiają swoich ubrań a przychodzą na imprezę na zakupy zapraszamy od godz. 12.00 – bilety, w cenie 5 zł, będą do kupienia przy wejściu do Hali (prosimy zabrać drobne). Uwaga – wejście do Hali będzie czynne dopiero od godz. 12.00!

DLA WSZYSTKICH:

Na teren targów można się dostać jedynie WEJŚCIEM POŁUDNIOWYM (w dawnym McDonaldzie – obok pawilonu nr 1). Na terenie Targów, w pobliżu Hali nr 1, znajduje się płatny parking MTP (w cenie 20 zł) - wjazd na parking: od ul. Śniadeckich. Miejsca parkingowe znajdują się również wzdłuż okolicznych ulic, a przy Dworcu Zachodnim zlokalizowany jest parking buforowy.

Na teren Targów można wejść/ wjechać od godz. 10.00!
Uwaga! Na teren przed Halą najpierw wpuszczane są osoby stojące w kolejce przed Wejściem Południowym, od strony ul. Głogowskiej, a dopiero w drugiej kolejności osoby, które wjechały na teren Targów autem.

 

REGULAMIN BABIEGO TARGU®:

1. Uczestnictwo w imprezie jest jednoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu.

2. Uczestnictwo w imprezie jest odpłatne.

Wstęp dla Odwiedzających kosztuje 5 zł.

Wstęp dla Wystawiających kosztuje:

35 zł (stoisko ma wymiary 1,5 x 1 m, w cenie biletu: dwie torby, walizki lub stojaki z ubraniami).

5 zł – Pomocniczka/Pomocnik

Maksymalna liczba bagaży na jednym stoisku wynosi 2 sztuki! Wszystkie torby należy mieć przy sobie przy pierwszym wejściu na halę, gdy obsługa sprawdza bilety – zabronione jest donoszenie kolejnych toreb.

Jeden Wystawiający może mieć do pomocy jedną Pomocniczkę/Pomocnika, który musi być z Wystawcą przy pierwszym wejściu na halę, gdy obsługa sprawdza ilość i rodzaj zakupionych biletów.

Każda osoba wchodząca na teren imprezy musi zakupić bilet!

Przed pojawieniem się na terenie imprezy prosimy zapoznać się z rozmieszczeniem kas.

3. Przedsprzedaż biletów dla Wystawiających – w cenie 35 zł oraz biletów dla Pomocników – w cenie 5 zł wystartuje 8.01.2018, ok. godz. 12.00 na stronie www.bilety24.pl i zakończy się najpóźniej 25. stycznia 2018 ok. godz. 23.00. Jedynie w przypadku jeśli pula biletów dla Wystawiających nie zostanie wyczerpana bilety będzie można zakupić również przy wejściu na imprezę.

4. Bilety dla Odwiedzających będą sprzedawane wyłącznie w dniu imprezy, przy wejściu na wydarzenie.

5. Wstęp na salę dla Wystawiających i Pomocników/-czek z zakupionym w przedsprzedaży biletem – od godz. 10.30 do 12.00.

Wstęp dla Wystawiających i Pomocników/-czek, którzy nie zakupili biletu w przedsprzedaży (obowiązuje jedynie w przypadku, jeśli pula biletów dla Wystawiających nie zostanie wyczerpana w przedsprzedaży) – od godz. 11.00 do 12.00.

Wstęp dla Odwiedzających (osoby, które nie wystawiają/ nie wymieniają/nie sprzedają ubrań) – od godz. 12.00 Na miejscu prosimy zapoznać się z układem kas dla Wystawiających i Odwiedzających.

Impreza kończy się o godz. 16.00. Uczestniczki i uczestnicy mają 15 minut na demontaż stoisk.

6. Ubrania, buty, dodatki i wszelkie sprzęty przynoszone na imprezę muszą być czyste i w dobrym stanie.

7. Organizator nie odpowiada za zaginione lub uszkodzone podczas imprezy rzeczy.

8. Organizator nie pobiera prowizji od sprzedaży i nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne rozliczenia uczestniczek z Urzędem Skarbowym.

9. W imprezie nie mogą brać udziału sklepy i inne podmioty gospodarcze, w tym również samodzielnie działający projektanci i rękodzielnicy, prowadzący sprzedaż artykułów niezwiązanych z modą, w tym kosmetyków.

10. Wstęp poza kolejką mają osoby, którym udało się zarezerwować stojak oraz kobiety w ciąży.

11. Organizator zaprzestanie sprzedaży biletów w przypadku, gdy liczba uczestników przewyższy dopuszczalną pojemność pomieszczeń.

12. Uczestniczki i uczestnicy, wystawiający się na Babim Targu®, muszą zabrać ze sobą wieszaki, stojaki lub innych przedmioty, które będą przydatne w wyeksponowaniu przyniesionych ubrań i sprzętów.

13. Wśród osób lubiących stronę Babilądu® na profilu Facebook zarezerwujemy nasze stojaki. Prosimy śledzić profil, co jakiś czas będą się na nim pojawiały informacje o możliwości rezerwacji sprzętu na Babi Targ.

14. Jedno stoisko nie może zajmować więcej niż ok. 150 cm x 100 cm przestrzeni (są to maksymalnie 2 stojaki o wymiarach 100x 50 cm + Wystawiająca/-y, lub jeden stojak + Wystawiająca/-y i Pomocnik/-czka).

15. Za wszelkie powstałe w wyniku działań uczestniczki/ uczestnika zniszczenia odpowiada sam uczestnik/uczestniczka.

16. Każda osoba biorąca udział w imprezie udziela zgody na wykorzystanie wizerunku z fotorelacji z wydarzenia. Organizator oświadcza, że zdjęcia wykonane podczas wydarzenia będą wykorzystywane w celach promocyjnych Organizatora, na co Uczestnik/-czka wyraża zgodę. Uczestniczce/Uczestnikowi nie przysługują żadne roszczenia z tytułu wykorzystania wizerunku.

17. Każda osoba biorąca udział w imprezie akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem wiążące są postanowienia Organizatora.

18. Osoby, które dopuszczą się załamania postanowień niniejszego regulaminu lub nie będą stosować się zaleceń organizatorek będą proszone o opuszczenie imprezy bez prawa do zwrotu kosztu biletu.

 

ORGANIZATOR

BABILĄD®

www.babilad.pl

https://www.facebook.com/Babilad

BABILĄD stawia nacisk na społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność w biznesie. Współpracuje na stałe z wieloma poznańskimi stowarzyszeniami i instytucjami. Organizuje cykliczne imprezy dla kobiet, takie jak na przykład Babi Targ czy Babska Muza. Wspiera akcje i projekty skierowane do kobiet i uwrażliwiające na problematykę płci, promuje również akcje związane z szerzeniem tolerancji.

WSPÓŁPRACA

Natalia Kołacz

Edukatorka i animatorka wydarzeń artystycznych dla dzieci i dorosłych, graficzka i rysowniczka. Zajmuje się prowadzeniem warsztatów twórczych, a także organizacją i realizacją pikników rodzinnych oraz stref dziecka. Współpracuje m.in. z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, Starym Browarem, Fundacją Jak Malowana, Serdeczna 21. Kreatywna Edukacja.

https://www.facebook.com/kolacztakjakciasto/?ref=bookmarks

https://www.instagram.com/kolacz_tak_jak_ciasto/

OBSŁUGA PRZEDSPRZEDAŻY:

BILETY24.PL

 bilety24-logotyp-fullcolor

 

FAQ

1.Jeśli chcę wystawić się na jednym stoisku z koleżanką jakie bilety powinnyśmy zakupić?

Na jednym stoisku, o wymiarach 1×1,5m, mogą się znajdować maksymalnie 2 osoby. Jedna z tych osób musi zakupić bilet dla Wystawiającej/-ego w cenie 35 zł, druga osoba musi wykupić bilet dla Pomocniczki-ka w cenie 5 zł (Pomocnik/-czka nie może wnosić żadnych toreb). Limit toreb to 2 sztuki!

2. Czy jedna osoba może wykupić dwa stoiska?

Tak, może.

3. Czy każda osoba musi mieć bilet?

Tak, każda osoba wchodząca na teren imprezy musi zakupić bilet. Bilety dla Wystawiających, podobnie jak bilety dla Pomocników, będą dostępne w przedsprzedaży na stronie www.bilety24.pl oraz w CIMie (do wyczerpania biletów). Osoby Odwiedzające mogą zakupić bilet jedynie w dniu imprezy od godz. 12.00.

4. Czym różnią się Wystawiający i Pomocniczki/-y od osób Odwiedzających?

Wystawiający wystawia swoje ubrania na stoisku w celu wymiany lub sprzedaży. Na stoisku może mu towarzyszyć maksymalnie 1 Pomocniczka/ Pomocnik. Osoba Odwiedzająca nie może wnosić na imprezę ubrań na wymianę lub sprzedaż, a jedynie kupować ubrania od Wystawiających. Osoby Wystawiające oraz ich Pomocnicy wpuszczani są na salę od godz. 10.30 (jeśli posiadają bilety kupione w przedsprzedaży) lub od 11.00 (jeśli pula biletów nie zostanie wyczerpana w przedsprzedaży i będzie można je zakupić również w dniu imprezy). Odwiedzający wpuszczani są na salę od godz. 12.00

5. Czy na miejscu są stojaki, stoły lub inne meble?

Stojaki Babilądu są rozdysponowywane w czymś na kształt „konkursów” na profilu www.facebook.com/Babilad. Osoby, którym nie uda się w nich zarezerwować stojaków powinny zaopatrzyć się we własnym zakresie w sprzęt do ekspozycji ubrań, ponieważ na sali nie ma innych mebli.

6. Czy na miejscu są przymierzalnie?

Tak, na sali są zlokalizowane przymierzalnie (na początku, w połowie i na końcu Hali).

7. Czy na targi można wjechać autem?

Tak, na teren Targów można wjechać autem. Parking należący do MTP jest odpłatny – jednorazowa opłata wynosi 20 zł i jest płatna przy wjeździe na Targi.

8. Czy w imprezie mogą brać udział mężczyźni?

Tak, w imprezie mogą brać udział mężczyźni.

9. Czy można wystawić się z ciuszkami dziecięcymi/ męskimi ubraniami/ dodatkami, typu buty, torebki, szale?

Tak, można wystawić się z ciuszkami dziecięcymi, męskimi i damskimi oraz wszelkiego typu dodatkami (butami, biżuterią, torebkami, nakryciami głowy, szalami).

10. Ile kosztuje bilet dla dzieci?

Dzieci do 12 r.ż. (z legitymacją szkolną) wchodzą na imprezę bezpłatnie. Młodzież od 13 r.ż. musi zakupić bilet dla Wystawiających/ Odwiedzających lub Pomocników.

11. Od której można wejść na teren Targów?

Bramy otwierane są o godzinie 10.00- dotyczy to zarówno Holu Południowego, jak i bramy wjazdowej.

12. Czy mogę odsprzedać bilet dla Wystawcy, jeśli okaże się, że nie mogę wziąć udziału w imprezie?

Oczywiście, ale cena biletu musi pozostać taka sama – w innym przypadku jest to działanie wbrew prawu. Wg art. 133 Kodeksu Wykroczeń: § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
§ 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.